Tomáš Vik zvítězil v krajském kole SOČ v oboru Informatika. DELTA vyhrála již posedmé.
24. 4. 2024
Studenti Střední školy informatiky a ekonomie DELTA vítězí v krajském kole Středoškolské odborné činnosti v oboru Informatika již 7 let v řadě.
Vítězství v krajském kole 46. ročníku Středoškolské odborné činnosti
Chrudim, 23.4.2024: 1., 2., 4. a 6. místo obsadily práce studentů Střední školy informatiky a ekonomie DELTA v krajském kole 46. ročníku Středoškolské odborné činnosti v oboru Informatika. Krajské kolo proběhlo jako již tradičně na Gymnáziu Josefa Ressla v Chrudimi.
7. vítězství v řadě
Studenti DELTY vítězí v Pardubickém kraji v oboru Informační technologie od roku 2018 již 7 let za sebou. Patří k absolutní špičce v ČR. Za posledních 6 let v celostátním kole 3x zvítězili a 2x byli druzí.
Vítězové Informatiky v Pardubickém kraji
- 2024: Tomáš Vik,
- 2023: Jan Volhejn a Jakub Kacálek; 2. místo v celostátním kole,
- 2022: Michal Maděra a Josef Kahoun; 1. místo v celostátním kole,
- 2021: Vít Falta; 2. místo v celostátním kole,
- 2020: Jan Kollert; 6. místo v celostátním kole,
- 2019: Luboš Zápotočný; 1. místo v celostátním kole,
- 2018: Daniel Krejčí; 1. místo v celostátním kole.
Kompletní výsledky krajského kola SOČ - obor 18 Informatika
- místo: Tomáš Vik, Dungeoneer - videohra, DELTA - SŠIE, postup do celostátního kola,
- místo: Vilém Cerman, Informační systém pro administraci projektových soutěží typu AMAVET, DELTA - SŠIE, postup do licitace o celostátní kolo,
- místo: Vojtěch Fila, Software pro modelování střech pro složité půdorysy, Gymnázium Litomyšl,
- místo: Matěj Mlynář, Rider's Track - mobilní aplikace pro motorkáře, DELTA - SŠIE,
- místo: Tomáš Martin Holub, Majákový pozicovací systém, Gymnázium Hlinsko,
- místo: Tomáš Terč, DiscIt - webová stránka s aplikací pro hráče discgolfu, DELTA - SŠIE
Vítěz - Tomáš Vik
Z vítězství se radoval Tomáš Vik se svou videohrou Dungeoneer. Podle časomíry strávil jejím vývojem již více než 1000 hodin. Tomáš se chce věnovat vývoji her v budoucnu profesionálně a i to bylo důvodem volby tématu jeho práce. Hra je 2D bojovka v retro stylu programovaná v C# v herním enginu Unity. Tomáš vytvářel také 95% veškeré grafiky. Největší výzvou však bylo dynamické generování herních místností, díky kterému je hra pokaždé jiná a hned tak rychle neomrzí.
Postupem do celostátního kola získal Tomáš přijetí na všechny české IT vysoké školy bez přijímaček.
Vilém Cerman obsadil 2. místo
Na 2. místě skončil Vilém Cerman. Vilda vytvořil Informační systém pro administraci soutěže AMAVET. Jeho hlavním přínosem je centralizace veškerých dat o soutěži, možnost automatického tisku různých podkladů a výstupů soutěže (diplomů, vizitek, seznamu projektů,...) a uchovávání dílčích hodnocení jednotlivých porotců. Projekt je naprogramován v Next.js a jako databázi využívá MySQL. Porota se rozhodla Vilémův projekt přihlásit do licitace o postup do celostátního kola soutěže.
V krajském kole soutěžili 4 studenti z DELTY
Kromě Tomáše Vika a Viléma Cermana soutěžili v krajském kole jejich další 2 spolužáci. Na 4. místo porota zařadila projekt Matěje Mlynáře - mobilní aplikaci pro motorkáře Rider's Track. Byl to projekt, ve který jsme jako škola vkládali největší naděje. Řemeslně to byla nejlepší mobilní aplikace, která na naší škole dosud vznikla. Matěj jí věnoval obrovské množství času a byl i nejzodpovědnější v přípravě prezentací. Jeho umístění bylo tak trošku zklámáním. Někdy však věci nevyjdou podle představ, přestože uděláte všechno správně. Matěj si na práci aspoň ujasnil, že ho vývoj mobilních aplikací opravdu baví a v budoucnu by se jím rád živil.
6. místo obsadil pak Tomáš Terč s poměrně jednoduchým (ale pěkným) projektem DiscIt. Tomáš získal to, pro co si přišel: díky účasti na krajském kole SOČ nemusí skládat přijímací zkoušky na UHK FIM. :-)