Do krajského kola FVTP 2020 postoupilo z DELTY všech 6 projektů
19. 2. 2020
V Pardubickém kraji se informační technologie stávají nosným technickým oborem.
Zatímco v předchozích letech soutěž Festival vědy a techniky pardubické mládeže ovládaly především projekty z oboru chemie, letošnímu ročníku jednoznačně dominovalo IT. Do krajského kola postoupilo celkem 9 ajťáckých projektů. „V letošním ročníku šla úroveň IT projektů hodně nahoru,“ potvrdil dlouholetý hodnotitel soutěže Ing. Tomáš Zálabský, Ph.D. z Fakulty elektrotechniky a informatiky Univerzity Pardubice.
5 IT projektů bylo z DELTY
Ze soukromé střední školy informatiky a ekonomie DELTA postoupilo do krajského kola soutěže všech 5 IT projektů.
Postoupivší projekty
- Studentská jízda - Informační systém a mobilní aplikace pro organizátory a návštěvníky kulturního festivalu, autor: Martin Ďuriš,
- Inteligentní turistický průvodce - mobilní aplikace, autor: Martin Rohr,
- Sázava Go - Informační systém a mobilní aplikace pro objednávky pečiva, autor: Jan Kollert,
- MyBranch - portál pro sdílení „větvených“ videí, autor: Karel Koudelka,
- Žolíky - systém pro odměňování studentů za výjimečnou aktivitu, autor: Jiří Falta.
Projekty ze soukromé školy DELTA jsou známkou kvality
Práce studentů DELTY dosahují pravidelně na ty nejvyšší mety ať už v soutěži FVTP, Středoškolská odborná činnost nebo Expo Science AMAVET. Pravidelně sbírají ceny děkanů informatických fakult prestižních vysokých škol. V soutěži SOČ za poslední dva roky zvítězily dvakrát v celostátním kole, z FVTP loni postoupily dva projekty na soutěž Vernadského do Moskvy a na Expo Science AMAVET získal projekt Luboše Zápotočného cenu společnosti Intell.
Šestý projekt z oblasti grafiky a internetového marketingu
Výjimečnou práci odvedli i pánové Michal Špitálský a Jakub Tesařík, kteří letos pracovali na propagaci, marketingu a organizaci festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět v Ústí nad Orlicí. Kromě osobité grafiky se postarali o kompletní propagaci na sociálních sítích a provedli také komplexní vyhodnocení. I když dostali na svůj experiment se sociálními sítěmi pouze 2,5% celkového rozpočtu na reklamu, dokázali zvýšit návštěvnost o více než 10%. I jejich projekt se porotcům líbil natolik, že postoupil do krajského kola soutěže.
Všem zúčastněným blahopřejeme a budeme držet pěsti do dalšího kola soutěže.