Brněnský BusinessPoint byl pro nás letos stříbrný
25. 1. 2014
25.1.2014, Brno: Vysoké učení technické v Brně pořádá každoročně pro studenty středních škol soutěž na rozhraní ekonomie a informatiky BusinessPoint. V kategorii Návrh webových stránek vysoké školy skončili studenti z pardubické Střední školy informatiky a ekonomie DELTA na druhém místě. Navázali na vítězství svých starších spolužáků z minulého ročníku (viz: 1. místo v BusinessPointu 2012).
Řada dalších úspěchů
„Jsem rád, že jsme dokázali po roce opět velmi dobře bodovat,“ svěřil se ředitel školy Jiří Formánek, který tým na soutěž připravoval. „Před rokem jsme vyhráli s návrhem informačního systému, kde jsme těžili ze spolupráce s Unicornem a letos při návrhu webových stránek nám pomohly zase přednášky pardubické eBRÁNy,“ chválí si spolupráci školy s IT firmami. „Poslední tři roky jsou pro nás až extrémně úspěšné: 2x BusinessPoint, Comp of Ostrava, pražský JuniorInternet, Google Online Marketing Challenge, 2x finále Expo Science Amavet , finále Finanční gramotnosti, 4. místo z Veletrhu studentských společností,…,“ jmenuje úspěchy svých studentů. Výborným umístěním v soutěžích jistě napomáhá nízký počet studentů v ročníku. „Průměrně jich je v ročníku dvacet. Můžeme se jim věnovat opravdu intenzivně a rozvíjet jejich talent,“ vysvětluje Formánek.
„Úspěšnost webových stránek budeme měřit přes Google Analytics," říká David Žák při prezentaci projektu před komisí. (Foto: archiv školy)
Co přináší soutěže studentům?
Sami studenti berou soutěž jako příležitost ukázat své dovednosti. „Dobré známky na vysvědčení se dnes považují za samozřejmost. Pokud však chcete být opravdu úspěšní, musíte předvést něco navíc. A soutěže jsou výborná příležitost se něčemu dalšímu přiučit,“ říká Jan Matějka, který má už o své budoucnosti jasné představy. „Přijeli jsme o den dřív, protože ve středu byl den otevřených dveří. Ve čtvrtek jsme osm hodin pracovali na projektu. Bylo to opravdu náročné. V pátek nás už čekala jenom obhajoba, vyhlášení a raut,“ popisuje tři dny strávené v Brně další ze soutěžících Kateřina Kopcová.
V čem spočíval úspěch studentů z DELTY?
„Technologicky vytvořit webové stránky dnes umí většina absolventů IT oborů. Jsou to ale vesměs technici, málokdo z nich si uvědomuje důležitost kvality a struktury obsahu. A právě kvalita obsahu rozhoduje o úspěchu webových stránek. Naši studenti se učí od eBRÁNY i internetový marketing,“vysvětluje největší konkurenční výhodu svých studentů na letošním BusinessPointu Formánek.
O soutěži BusinessPoint
BusinessPoint pořádá podnikatelská fakulta Vysokého učení technického v Brně již sedmým rokem. Do letošního ročníku se přihlásilo 36 týmů z celé republiky. Bojovaly ve třech kategoriích „Návrh webové prezentace vysoké školy“, „Marketingová komunikace organizace“ a „Marketingové aktivity při zavedení nového produktu/značky na trh“. Každý rok se témata soutěže obměňují. BusinessPoint patří mezi přední soutěže tohoto typu určené pro studenty středních škol.
O pardubické střední škole DELTA
Pardubická soukromá Střední škola informatiky a ekonomie DELTA je známá úspěchy svých studentů v různých soutěžích. Při škole funguje studentská společnost eDELTA, ve které studenti pracují na menších IT zakázkách. Škola DELTA oslaví na podzim dvacet let své existence.